اخبار

  • همگامی کارشناسان بهداشت محیط با عزاداران حسینی

    1399/06/10 - 11:22:46
    همگامی کارشناسان بهداشت محیط با عزاداران حسینی

    مسئول بهداشت محیط مرکز بهداشت سپیدان از حضور فعالانه کارشناسان بهداشت محیط در هیات های مذهبی با هدف نظارت بر رعایت پروتکل های بهداشتی خبر داد.


    به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان سپیدان، "احمد فیروزی" با اشاره به تصمیم سازمان تبلیغات اسلامی سپیدان در تغییر نحوه عزاداری امسال گفت: کارشناسان بهداشت محیط علاوه بررسی رعایت پروتکل های بهداشتی در دسته های عزاداری ثابت، بر استفاده از ماسک و رعایت فاصله در بین هیات های عزاداری در حال حرکت نظارت نمودند.
    فیروزی ادامه داد: نظارت بر رعایت دستورالعمل های بهداشتی در محل طبخ و توزیع نذورات و همچنین کلر سنجی و کدورت سنجی مداوم  آب آشامیدنی محل برگزاری عزاداری در دستور کار کارشناسان مرکز بهداشت قرار داشت.

    ادامه مطلب ...
  • بروز 20 مورد جدید کرونا ویروس در سپیدان طی یک روز

    1399/06/02 - 12:43:31
    بروز 20 مورد جدید کرونا ویروس در سپیدان طی یک روز

    ادامه بی توجهی ها به رعایت پروتکل های بهداشتی در سپیدان، بروز 20 مورد ابتلا به کروناویروس را تنها در یک روز به دنبال داشت.

     

    ادامه مطلب ...
  • نظارت کارشناسان بهداشت بر اجرای پروتکل های بهداشتی در محل برگزاری آزمون سراسری

    1399/06/02 - 10:22:19
    نظارت کارشناسان بهداشت بر اجرای پروتکل های بهداشتی در محل برگزاری آزمون سراسری


    مسئول واحد بهداشت محیط مرکز بهداشت سپیدان، از نظارت کارشناسان بهداشت در راستای اجرای پروتکل های بهداشتی و جلوگیری از انتشار ویروس کرونا در محل های برگزاری آزمون سراسری و تامین سلامت داوطلبان کنکوردر سپیدان خبر داد.

     
    به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان سپیدان، "احمد فیروزی" با تاکید به اینکه سلامت داوطلبان اولویت اصلی مجموعه بهداشت و درمان است گفت: کارشناسان بهداشت مرکز بهداشت با حضور در حوزه برگزاری آزمون بر نحوه گند زدایی و ضد عفونی، چیدمان صندلی ها از نظر رعایت فاصله مناسب، استفاده از ماسک و رعایت موازین بهداشتی در حین اجرای آزمون نظارت نمودند.

     
    فیروزی افزود: این نظارت ها از روز های پیش با بازدید و کنترل حوزه برگزاری آزمون آغاز شده و کارشناسان بهداشت محیط و مدارس، تمامی داوطلبین را از نظر علائم بیماری کووید ۱۹ مورد غربالگری قرار داده و افراد دارای علایم شناسایی و محیط آزمون آنها را از سایرین جدا شد؛ همچنین پس از هر مرحله آزمون، محل برگزاری ضدعفونی و گندزدایی شده است.

    ادامه مطلب ...
  • تقدیر نیروی انتظامی سپیدان از مدافعین سلامت

    1399/06/02 - 10:08:26
    تقدیر نیروی انتظامی سپیدان از مدافعین سلامت


    به مناسبت یک شهریور ماه، روز پزشک، فرمانده نیروی انتظامی سپیدان به همراه جمعی از همکاران از پزشکان و پرستاران بیمارستان امام حسین(ع) این شهرستان تقدیر کرد.

     

    به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان سپیدان، سرهنگ "احمد فداکار" با تاکید بر اینکه تاریخ معاصر ایران اسلامی شاهد خدمات بدون چشم داشت و حضور جهادی و مخلصانه طبیبان عالی قدری است گفت: مدافعان سلامت در تمامی مقاطع حساس و روزهای سخت دوران انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، حوادث و بحران های طبیعی و یا امروز که کشور عزیزمان درگیر ویروس منحوس کرونا شده، دوشادوش دیگر اقشار و هموطنان، حماسه های ماندگار و تاریخ سازی آفریده اند که این از خودگذشتگی و ایستادگی، همیشه تاریخ در حافظه ایرانیان قدرشناس به یادگار خواهد ماند.

    مهندس "سیاوش کریمی" رییس شبکه بهداشت و درمان سپیدان، تقدیر از پزشکان و پرستاران را در بحران کرونا مایه دلگرمی و امید این عزیزان خواند و افزود: در میان ما، کسانی زندگی می کنند که لباس رزم سفید بر تن کرده اند و ماه هاست در کنار هم رزمان خود به جنگ با این ویروس منحوس پرداخته اند؛ آنان فرشتگانی زمینی در ردای پزشک هستند؛ مدافعانی که از سلامت ما و شما محافظت می کنند.

    ادامه مطلب ...
  • کرونا ویروس ، مبتلایان سپیدان به 221 نفر رسید

    1399/05/19 - 16:23:13
    کرونا ویروس ، مبتلایان سپیدان به 221 نفر رسید

    عبدالرسول همتی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز : از ابتدای شیوع کروناویروس در استان تا کنون، ۲۲۷ هزار نمونه آزمایشگاهی از افراد بیمار و علامت دار تهیه شده که از این تعداد، ۳۶ هزار و ۲۳۲ مورد مثبت شناسایی شده است.

    موارد شناسایی شده از ابتدای شیوع کرونا تا کنون به تفکیک شهرستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شیراز از مجموع ۳۶ هزار و ۲۳۲ مورد شناسایی شده، *۱۶ هزار و ۱۳۷ مورد مربوط به شیراز؛ کازرون هزار و ۶۳۲ مورد؛ مرودشت هزار و ۱۹۸ مورد؛ قیروکارزین ۷۰۷ مورد؛ کوار ۶۸۹ مورد؛ لامرد ۶۱۲ مورد؛ زرین دشت ۴۶۷ مورد؛ ممسنی ۴۵۲ مورد؛ مهر ۴۱۶ مورد؛ آباده ۴۰۲ مورد؛ فیروزآباد ۳۹۴ مورد؛ کوه چنار ۳۲۸ مورد؛ زرقان ۳۱۲ مورد؛ استهبان ۲۸۸ مورد؛ فراشبند ۲۸۴ مورد؛ اقلید ۲۵۵ مورد؛ سپیدان ۲۲۱ مورد؛ خرم بید ۱۸۴ مورد؛ رستم و پاسارگاد هر کدام ۱۶۵ مورد؛ نی ریز ۱۵۸ مورد؛ خرامه ۱۲۵ مورد؛ ارسنجان ۱۲۰ مورد؛ بیضا ۱۱۷ مورد؛ سروستان ۱۱۱ مورد؛ بوانات ۶۶ مورد؛ بختگان ۵۰ مورد؛ سرچهان ۴۲ مورد* بوده و مابقی مبتلایان نیز مربوط به دیگر دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی استان است.
    متاسفانه ۱۵ *نفر در استان در ۲۴ ساعت* گذشته به دلیل ابتلا به کروناویروس جان خود را از دست دادند.
    با این موارد جدید، آمار جانباختگان استان به دلیل ابتلا به کرونا ویروس در فارس به ۶۱۴ نفر رسیده است.

    آمار بهبودیافتگان بیمارستانی و ایزوله خانگی استان را ۳۲ هزار و ۹۴۵ نفر اعلام کرد.

    هم اکنون ۹۵۴ بیمار مشکوک و دارای علامت کروناویروس در بخش های عمومی بستری هستند که از این تعداد، ۱۰۳ بیمار مبتلا به کووید۱۹ به دلیل وخامت وضعیت جسمی در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستان های سطح استان بستری هستند.

    هم اکنون این ویروس با شدت در حال انتقال است و با وجود تمام تلاش های تیم های بهداشتی در امر پیشگیری و تیم های درمانی در بهبودی بیماران، مهمترین رکن برای قطع زنجیره انتقال کروناویروس و شکست آن، همکاری و مشارکت مردم است.

    با رعایت دستورات بهداشتی مانند استفاده از ماسک در زمان خروج از منزل، رعایت فاصله فیزیکی، پرهیز از ترددهای غیرضروری و شست و شوی مرتب دست ها، می توان در مبارزه با کروناویروس سهیم بود.

    ادامه مطلب ...
  • كشف جسد جوان ٣٤ ساله در تنگ اردشيري سپيدان

    1399/05/19 - 10:18:16
    كشف جسد جوان ٣٤ ساله در تنگ اردشيري سپيدان

    كشف جسد جوان ٣٤ ساله در تنگ اردشيري سپيدان پس از ١٥ ساعت جستجو اعزام تيم جستجو و نجات كوهستان رُنج به منطقه پس از اطلاع مركز كنترل عمليات استان در ساعت ١٩ روز جمعه ١٧ مرداد ماه
    كشف جسد جوان ٣٤ ساله توسط غواصان آتش نشاني از اعماق رودخانه اردشيري همكاري و حضور ستاد حوادث فرمانداري شهرستان سپيدان- بخشدار همايجان- نيروي انتظامي- اورژانس -آتش نشاني و نيروهاي محلي

    ادامه مطلب ...
  • تبریک فرماندار سپیدان به مناسبت روز خبرنگار

    1399/05/17 - 13:47:03
    تبریک فرماندار سپیدان به مناسبت روز خبرنگار

    تبریک فرماندار سپیدان به مناسبت روز خبرنگار

    مهندس جمال جوادی جهرمی فرماندار سپیدان با صدور پیامی هفدهم مرداد روز خبرنگار را به اصحاب رسانه و خبر تبریک گفت.

     

    ‌خبرنگاران وجدان بیدار جامعه و تصویرگر زمان خویشند، زیرا همواره در بطن جامعه و در کنار مردم زندگی می‌کنند، خبرنگاران بعنوان حلقه پیوند بین مردم و مسئولین وظیفه خطیر مخابره صحیح، سریع و دقیق اخبار را بر عهده دارند و اگر تلاش این عزیزان سختکوش نبود مسلما هیچ فعالیتی دیده نمی‌شد.

    جایگاه شغل خبرنگاری جایگاهی بسیار تأثیرگذار در کشور و خدمتگزار به مردم است چرا که چشم بینای مردم بوده و مشکلات، کاستی ها و مطالبات جامعه را رسانه ای می کند.

    روز خبرنگار به‌ عنوان نماد احترام به حقوق ملت در دسترسی به اطلاعات صحیح و فوری، یادروز باشکوه تلاشگران سپهر خبر و قلم و مناسبتی مغتنم برای تجلیل از خدمات ارزشمند صاحبان رسانه است که مسئولانه پرچم آزادی، آگاهی و امید را برافراشته‌اند و برای بالا بردن سطح آگاهی در جامعه فعالیت می‌کنند.

    اینجانب ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عرصه قلم و اصحاب رسانه ، فرا رسیدن هفدهم مرداد روز خبرنگار را به خبرنگاران متعهد، پرتلاش، کوشا، خوشفکر و خلاق کشورمان  به ویژه خبرنگاران فعال شهرستان سپیدان تبریک عرض نموده و توفیقات روز افزون تمامی این عزیزان را در راه ایفای رسالت مهم آگاهی‌ بخشی و اطلاع‌رسانی از درگاه خداوند متعال مسألت می نمایم

    جمال جوادی جهرمی
    فرماندار شهرستان سپیدان

    ادامه مطلب ...
  • آغاز پروژه محوطه سازی رستوران پارک بزرگ کوهپایه

    1399/05/17 - 10:39:22
    آغاز پروژه محوطه سازی رستوران پارک بزرگ کوهپایه

    دکتر رهنما شهردار اردکان خبر داد
    آغاز پروژه محوطه سازی رستوران پارک بزرگ کوهپایه
    به گزارش روابط عمومی شهرداری اردکان، دکتر رهنما شهردار اردکان گفت: عملیات اجرائی‌ محوطه سازی رستوران پارک کوهپایه به مساحت ۳۵۰۰متر مربع آغاز گردید.
    شهردار اردکان با بیان اینکه این پارک کاربری چند منظوره دارد اظهار داشت: پارک کوهپایه با موقعیت مکانی که دارد با بهربرداری از این رستوران و تکمیل زیر ساخت های دیگر آن می توان بستر مناسبی را برای جذب مسافر و گردشگر ایجاد نمود.
    رهنما گفت: این پروژه شامل محوطه سازی رستوران و سرویس بهداشتی است که هزینه ای بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال در بر دارد.
    وی در ادامه گفت: این پارک از طریق یک مسیر پیاده راه به بوستان شهدای گمنام متصل می  گردد.

    ادامه مطلب ...
  • تقدیر امام جمعه سپیدان از وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

    1399/05/17 - 08:30:35
    تقدیر امام جمعه سپیدان از وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

    تقدیر امام جمعه سپیدان از وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی
    در دیداری صمیمانه امام جمعه سپیدان، از تلاش های شبانه روزی و مجاهدانه مدافعان سلامت و در راس آن وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تقدیر کرد.

    به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان سپیدان، حجت الاسلام و المسلمین "موسوی انور" با تجلیل و تشکر از تلاش های شبانه روزی مدافعین سلامت و در راس آن وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ابراز امیدواری کرد : با یاری خداوند، نگاه توحیدی و عزم راسخ مجاهدین و مدافعین سلامت به زودی بر کرونا، این ویروس منحوس، فایق خواهیم آمد.

    در این دیدار امام جمعه سپیدان ضمن ارائه گزارش مختصری از فعالیت شورای خیرین تامین سلامت سپیدان گفت: از ابتدای شیوع کرونا در کشور، استان و شهرستان، خیرین کمک های بسیاری را به منظور خریداری اقلام مورد نیاز پیشگیری و کنترل کرونا ویروس اهدا نموده اند.

    دکتر "سعید نمکی" با تاکید بر نقش بی بدلیل مجمع خیرین تامین سلامت کشور در پیشبرد اهداف حوزه بهداشت و درمان، از تلاش مدافعان سلامت تقدیر و تشکر نمود.

    ادامه مطلب ...
  • مراسم تودیع و معارفه رییس و دادستان دادگستری شهرستان سپیدان

    1399/05/13 - 16:45:22
    مراسم تودیع و معارفه رییس و دادستان دادگستری شهرستان سپیدان

    مراسم تودیع و معارفه رییس و دادستان دادگستری شهرستان سپیدان امروز دوشنبه مورخه ۱۳مردادماه ۹۹در سالن اجتماعات فرمانداری
    با حضور معاون محترم قضایی رییس کل دادگستری استان فارس جناب آقای سید فضل الله زارعی و روسا و دادستان های جدید و قدیم ، امام جمعه و فرماندار محترم و مسوولین کشوری و لشکری شهرستان برگزارشد در این مراسم آقای دکتر خلیل فیلوندی کشکولی از محضر مردم شریف شهرستان خداحافظی و آقای سید عبدی محمودی اطهر به عنوان رییس جدید رییس دادگستری و آقای روح اله رشیدی به عنوان دادستان شهرستان سپیدان از طرف ریاست محترم قوه قضاییه معرفی  گردید.

    ادامه مطلب ...
  • رکورد سپیدان در یک روز

    1399/05/12 - 20:12:22
    رکورد سپیدان در یک روز

    رکورد شکنی کرونا در سپیدان؛ شناسایی ۱۵ مبتلا در یک روز

    رئیس شبکه بهداشت و درمان سپیدان از شناسایی ۱۵ مورد قطعی ابتلا به کرونا در یک روز در شهرستان سپیدان خبر داد.
    به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان سپیدان، مهندس "سیاوش کریمی" با اعلام این خبر گفت: متاسفانه عدم رعایت پروتکل های بهداشتی و عادی شدن کرونا ویروس در رفتارهای مردم، عامل اصلی رکورد شکنی کرونا در سپیدان است.
    کریمی با اشاره به اینکه متاسفانه از کل مبتلایان سه نفر جان خود را از دست داده اند، ادامه داد: هفت نفر از مبتلایان هم اکنون در بیمارستان امام حسین(ع) تحت مراقبت می باشند.
    وی با تأکید بر اینکه بیشترین علت افزایش آمار کرونا در ماه گذشته مربوط به ساده انگاری کرونا و حضور در مجالس و دورهمی‌های خانوادگی بوده است، تصریح کرد: مردم در جمع‌های فامیلی و خانوادگی اصول بهداشتی را رعایت نکرده و بر این باورند که در جمع‌های خانوادگی ویروس کرونا منتقل نمی‌شود.
    رئیس شبکه بهداشت و درمان سپیدان با بیان اینکه بسیاری از بیماران مبتلا به کرونا کاملاً بدون علامت هستند، اظهار کرد: همین بیماران به عنوان ناقل می‌توانند ویروس را به اطرافیانشان منتقل کنند خطرات متعددی را برای افراد آسیب پذیر ایجاد نمایند.

    ادامه مطلب ...
  • مشکلات حوزه گردشگری درزمینه پرداخت حق آب / مالیاتهای مستقیم

    1399/05/12 - 15:09:42
    مشکلات حوزه گردشگری درزمینه پرداخت حق آب / مالیاتهای مستقیم

    جلسه مشکلات حوزه گردشگری درزمینه پرداخت حق آب و آزادسازی حریم رودخانه ها یکشنبه ۱۲مرداددرمجتمع گردشگری سرزمین موجهای آبی باحضورمعاون محترم فرماندارورییس محترم امورآب برگزارومصوبات جلسه به شرح ذیل میباشد ۱-مقررشد امور آب حق آبه ها رامشخص و ازصدورقبض علی الحساب خودداری کند و نسبت به صدورپروانه بهره برداری حق آبه گردشگری اقدام نمایند۲- حریم رودخانه های مناطق گردشگری رامشخص و بصورت توافقی آزادسازی صورت گیرد و اقدامات قانونی لازم جهت بستن پرونده های حوزه گردشگری در دادگاه صورت گیرد
    پیرو جلسه ۱۲ مرداد درمجتمع گردشگری سرزمین موجهای آبی سربست درموردمشکلات حوزه گردشگری درزمینه مالیات وارزش افزوده
    بند ر ماده ۱۳۲ قانون مالیاتهای مستقیم - کلیه تأسیسات ایرانگردی و جهانگردی که قبل از اجرای این‌ماده پروانه بهره‌برداری از مراجع قانونی ذی‌ربط أخذ کرده باشند تا مدت شش‌ سال پس از تاریخ لازم‌الاجراشدن این ماده از پرداخت پنجاه‌درصد (50%) مالیات بر درآمد ابرازی معاف می‌باشند. حکم این بند نسبت به درآمد حاصل از اعزام گردشگر به خارج از کشور مجری نیست. درضمن اظهارنامه مالیاتی تاپایان مردادماه تمدید شده لطفا اقدام نماییدا

    ادامه مطلب ...
  • حمایت از تعاونی ها و تشکل ها در راستای سیاست های سازمانی در جهاد سپیدان

    1399/05/12 - 13:50:59
    حمایت از تعاونی ها و تشکل ها در راستای سیاست های سازمانی در جهاد سپیدان

    حمایت از تعاونی ها و تشکل ها در راستای سیاست های سازمانی در جهاد سپیدان

    جلسه تعاونی دامداران شهرستان سپیدان با حضور مهدی نصیری مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ‌؛ رئیس اداره تعاون روستایی شهرستان؛ رئیس امور دام و مدیرعامل و اعضا هیئت مدیره تعاونی ها در محل مدیریت جهاد کشاورزی با رعایت پروتکل بهداشتی برگزار گردید.

    مهدی نصیری مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سپیدان گفت : با توجه به اینکه از سیاست‌های اصلی سازمان جهاد کشاورزی حمایت از تعاونی‌ها و تشکل ها می باشد این مدیریت در همین راستا حرکت کرده و در جهت توانمند سازی تعاونی ها و خدمت رسانی به بهره برداران از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد.

    ادامه مطلب ...
  • آمار بیماران کرونایی سپیدان از ابتدا تا کنون به 191 نفر رسید/سایر شهرستانها

    1399/05/11 - 15:04:57
    آمار بیماران کرونایی سپیدان از ابتدا تا کنون به 191 نفر رسید/سایر شهرستانها

    دکتر همتی همچنین به رسم شنبه های هر هفته گزارشی نیز از آمار تجمعی مبتلایان به کروناویروس در استان، از ابتدای شیوع این بیماری ارائه کرد که در این گزارش، *شیراز با ۱۴ هزار و ۵۳۳ مبتلا، در رتبه نخست اعلام شد.کازرون با هزار و ۵۲۱ مورد؛ مرودشت هزار و ۱۴۶ مورد؛ داراب ۷۷۷ مورد؛ قیروکارزین ۶۹۷ مورد؛ کوار ۶۷۸ مورد؛ لامرد ۵۵۷ مورد؛ زرین دشت ۴۵۵ مورد؛ ممسنی ۴۳۸ مورد؛ مهر ۳۸۹ مورد؛ فیروزآباد ۳۶۵ مورد؛ آباده ۳۴۴ مورد؛ کوه چنار ۳۲۴ مورد؛ زرقان ۲۹۷ مورد؛ فراشبند ۲۸۱ مورد؛ استهبان ۲۷۹ مورد؛ اقلید ۲۴۴ مورد؛ سپیدان ۱۹۱ مورد؛ خرم بید ۱۸۰ مورد؛ رستم ۱۶۵ مورد؛ نی ریز ۱۵۶ مورد؛ پاسارگاد ۱۴۴ مورد؛ خرامه ۱۲۲ مورد؛ ارسنجان ۱۱۶ مورد؛ بیضا ۱۱۳ مورد؛ سروستان ۱۱۱ مورد؛ بوانات ۶۱ مورد؛ بختگان ۴۸ مورد و سرچهان با ۴۲ مورد* دیگر آمارهای اعلام شده از سوی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز بود.

    ادامه مطلب ...
  • واژگونی یک دستگاه خودرو پیکان بار محور شیراز سپیدان

    1399/05/10 - 16:41:19
    واژگونی یک دستگاه خودرو پیکان بار محور شیراز سپیدان

    امروز دهم مرداد ۱۳۹۹ واژگونی یک دستگاه خودرو پیکان بار محور شیراز سپیدان حدفاصل روستای شول. مصدوم یک نفر انتقال توسط اورژانس 115 .و متاسفانه جان باختن 1 نفر در این حادثه رانندگی

    ادامه مطلب ...
  • خسارت تگرگ به کشاورزی شهرستان سپیدان

    1399/05/08 - 20:01:18
    خسارت تگرگ به کشاورزی شهرستان سپیدان

    خسارت تگرگ به کشاورزی شهرستان سپیدان

    باران تابستانه 1100 میلیارد ریال به محصولات زراعی و باغی شهرستان سپیدان خسارت وارد کرد.

    مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سپیدان گفت : باران، طوفان و تگرگ خسارت‌هایی به بخش های مختلف کشاورزی و برخی تاسیسات زیرساختی و زیربنایی شهرستان‌ سپیدان وارد کرد که میزان آن بیش از 1100 میلیارد ریال برآورد شده است.

    به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان سپیدان مهدی نصیری گفت : تگرگ شدید اخیر؛ خسارت به مزارع صیفی؛ شتوی و باغ ها در پی داشته است.

    نصیری در پایان گفت: مقدارسطح خسارت دیده محصولات زراعی ۵۳۲هکتار از ۴۰ تا ۹۰درصد و در محصولات باغی ۳۴۷هکتار از ۵۰ تا ۹۰ درصد برآورد شده است.

    ادامه مطلب ...
  • انجام ۱۶۲ ماموریت تیم های واکش سریع در سپیدان

    1399/05/06 - 19:50:06
    انجام ۱۶۲ ماموریت تیم های واکش سریع در سپیدان

    انجام ۱۶۲ ماموریت تیم های واکش سریع در سپیدان
    رییس شبکه بهداشت و درمان سپیدان، از انجام ۱۶۲ ماموریت توسط تیم های واکنش سریع همزمان با شیوع بیماری کرونا ویروس در شهرستان (از ابتدای اسفند سال گذشته تا کنون) خبر داد.


    به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان سپیدان، مهندس "سیاوش کریمی" گفت: تیم های واکنش سریع شامل کارشناس بهداشت محیط، کارشناس بیماری ها و کارشناس سلامت روان است که به محض مثبت شدن موردی از بیماری کرونا، این تیم ها به منزل افراد مبتلا مراجعه کرده و اقدامات لازم را در مورد قرنطینه انجام می دهند.

     
    کریمی ادامه داد: تیم واکنش سریع ماموریت دارند پس از شناسایی موارد ابتلا به ویروس کرونا، اقدامات پیشگیرانه، آموزش های لازم در خصوص رعایت بهداشت فردی و شیوه ضدعفونی محیط و مواد غذایی، بررسی اطرافیان یا افرادی که با بیمار تماس نزدیک داشته اند و معرفی آنها به پزشک خانواده جهت پیگیری وضعیت بیماری، قرنطینه کردن افراد مشکوک و اعضای خانواده بیمار در خانه و ارایه مشاوره به اعضای خانواده برای حفظ آرامش در زمان قرنطینه خانگی است.

    ادامه مطلب ...
  • واریز کمک بلا عوض به خسارت دیدگان سیل زده شهرستان سپیدان

    1399/04/31 - 19:56:23
    واریز کمک بلا عوض به خسارت دیدگان سیل زده شهرستان سپیدان

    واریز کمک بلا عوض به خسارت دیدگان سیل زده شهرستان سپیدان

    به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان سپیدان ؛ مهدی زارع مسؤل طرح و برنامه این مدیریت با اعلام این خبر افزود: بالغ بر 19میلیارد ریال کمک بلا عوض به حساب300 نفر از خسارت دیدگان سیل زده سال 98 این شهرستان واریز شد.

    زارع خاطر نشان کرد: بیش از 10میلیاردریال تسهیلات ارزان قیمت به کشاورزان خسارت دیده پرداخت شده است.

    لازم به ذکراست که خسارت های وارده شده سیل مربوط به زیر بخش شیلات،دام وطیور،زراعت وباغبانی می باشد.

    ادامه مطلب ...
  • آغاز سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان با رعایت پروتکل های بهداشتی در سپیدان

    1399/04/30 - 19:46:18
    آغاز سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان با رعایت پروتکل های بهداشتی در سپیدان

    آغاز سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان با رعایت پروتکل های بهداشتی در سپیدان
    مسئول واحد سلامت نوجوانان، جوانان و مدارس مرکز بهداشت سپیدان از آغاز سنجش سلامت ۶۰۰ نوآموزان بدو ورود به دبستان با رعایت پروتکل های بهداشتی خبر داد.

     
    به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان سپیدان، "سمیه طاهری" هدف از اجرای برنامه سنجش سلامت را تشخیص و پیشگیری از بروز و تشدید معلولیت های ثانویه، ساماندهی و هدایت آموزشی نوآموزان، شناسایی کودکان با نیاز های ویژه آموزشی و کسب اطلاعات در زمینه وضعیت بهداشتی، اجتماعی و فرهنگی نوآموزان بدو ورود به دبستان برشمرد.

     
    طاهری با اشاره به اینکه امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا شرایط ویژه‌ای برای سنجش دانش آموزان در نظر گرفته شده تا سلامت دانش آموزان در حد امکان حفظ شود افزود: سنجش سلامت نوآموزان در سپیدان در یک پایگاه و روزانه برای ۲۰ نفر از نوآموزان انجام خواهد شد.

     
    وی ادامه داد: در پایگاه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی، نوآموزان از لحاظ بینایی، شنوایی، آمادگی تحصیلی و بهداشت فردی مورد ارزیابی قرار می گیرند و چنانچه مشکلاتی مشاهده شود به پایگاه های تخصصی ارجاع داده خواهند شد .

    این طرح در سپیدان از ۲۳ تیرماه آغاز و تا پایان مردادماه ادامه خواهد داشت.

    ادامه مطلب ...
  • تعطیلی ۵ واحد صنفی متخلف در سپیدان

    1399/04/28 - 19:38:23
    تعطیلی ۵ واحد صنفی متخلف در سپیدان

    تعطیلی ۵ واحد صنفی متخلف در سپیدان
    رییس شبکه بهداشت و درمان سپیدان از تعطیلی سه مرکز تهیه و توزیع موارد غذایی و دو باغ تفریحی در روز جمعه ۲۷ تیرماه خبر داد.

     
    به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان سپیدان، مهندس" سیاوش کریمی" با اشاره به بازرسی تیم بهداشت محیط مرکز بهداشت در طول ایام هفته و روزهای تعطیل از مراکز عمومی و اماکن تهیه و توزیع مواد غذایی گفت: طی نظارت های انجام شده پنج مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اما کن عمومی شامل دو دکه مواد غذایی،یک رستوران و دو باغ تفریحی به دلیل عدم رعایت پروتکل های بهداشتی تعطیل و پرونده متخلفان به مراجع قضایی ارسال شد.

     
    کریمی با تاکید بر اینکه از زمان شروع شیوع ویروس کرونا در کشور، بازدید از روند کار مراکز تهیه، توزیع و عرضه مواد غذایی و آموزش در خصوص بیماری کرونا در دستور کار جدی شبکه بهداشت و درمان سپیدان قرار گرفته افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون سه هزار و ۱۶۸ مورد بازدید از اماکن عمومی،مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و ادارات انجام شده است که برای ۳۴۹ مورد از واحدهای صنفی مختلف به دلیل عدم رعایت پروتکل های بهداشتی اخطاریه صادر، ۱۰۸ واحد صنفی تعطیل و ۹۹ متخلف به مراجع قضایی معرفی شده است.

    ادامه مطلب ...
  • چشمان خسته مدافعان سلامت، در انتظار یاری سبز همشهریان

    1399/04/25 - 19:29:07
    چشمان خسته مدافعان سلامت، در انتظار یاری سبز همشهریان

    چشمان خسته مدافعان سلامت، در انتظار یاری سبز همشهریان
    در این روزهای پر التهاب شاهد درگیری و فوت مردمی هستیم که با رعایت اصول ساده بهداشتی، می توانستند بدون دغدغه و ناراحتی در کنار عزیزانشان باشند.

    افرادی که با نادیده گرفتن اصول بهداشتی و بدون توجه به محدودیت ها و نیازهایشان با شرکت در تجمعات و گروه ها، ضمن گسترش ویروس و انتقال آن به گروه‌های پرخطر، خود، خانواده و پرسنل خسته سلامت را در معرض بیماری و خروج از چرخه خدمت رسانی قرار می دهند.

    در این ایام ناخوشایند شاهد اوج‌گیری مجدد کرونا در کشور، استان و شهرستان سپیدان هستیم؛ شهرستانی که که در ابتدای ورود کرونا به منطقه با همدلی مردم، مسئولین، گروه های جهادی، مردمی، کسبه و بازاریان، یک صدا در مقابل این هیولا ایستادگی کرد.

    ضمن تقدیر و تشکر از تمام کسانی که به طرق مختلف در مبارزه با بیماری همراهیمان کردند؛ انتظار داریم همانند گذشته با رعایت اصول بهداشتی، استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی، عدم برگزاری مراسم و تجمعات، خود، خانواده و اجتماع را نسبت به نفوذ بیشتر این بیماری محافظت کرده و از کسانی که با انجام این رفتار های پرمخاطره، سلامت مان را تهدید می کنند برخورد کنیم.

    با یاری خداوند متعال، همراهی و همدلی مردم عزیزمان، کرونا را شکست خواهیم داد.

    سیاوش کریمی

    رییس شبکه بهداشت و درمان سپیدان

    ادامه مطلب ...
  • تعطیلی دو تالار پذیرایی در سپیدان

    1399/04/21 - 19:23:24
    تعطیلی دو تالار پذیرایی در سپیدان

    تعطیلی دو تالار پذیرایی در سپیدان
    مسئول واحد بهداشت محیط مرکز بهداشت سپیدان از تعطیلی دو تالار پذیرایی در سپیدان به دلیل عدم رعایت پروتکل های بهداشتی و فعالیت غیر مجاز خبر داد.

     
    به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان سپیدان، "احمد فیروزی" با اشاره به تصمیم شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری شهرستان مبنی بر ممنوعیت برگزاری هرگونه تجمع و مراسم از جمله سوگواری و جشن ازدواج گفت: این دو تالار در راستای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا ویروس توسط بارزسان بهداشت محیط مرکز بهداشت تعطیل شد.

    فیروزی با تاکید بر اینکه برگزاری مراسم‌های غیرقانونی در تالارها می‌تواند تهدید علیه بهداشت عمومی باشد خاطر نشان کرد: در حال حاضر تالار های پذیرائی اجازه برگزاری مراسم عروسی را نداشته و انتظار میرود در جهت حفظ سلامت جامعه از برگزاری هر گونه مراسم اجتناب نمایند.

     
    مسئول واحد بهداشت محیط مرکز بهداشت سپیدان افزود: طی بازدید های انجام شده در روزهای گذشته علاوه بر دو تالار پذیرایی، یک دکه به دلیل عرضه قلیان و یک آرایشگاه مردانه نیز به دلیل رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی تعطیل شد.

    ادامه مطلب ...
  • نظارت کارشناسان بهداشت بر مرکز توانبخشی اکرام سپیدان

    1399/04/17 - 19:12:13
    نظارت کارشناسان بهداشت بر مرکز توانبخشی اکرام سپیدان

    نظارت کارشناسان بهداشت بر مرکز توانبخشی اکرام سپیدان
    کارشناس سالمندان مرکز بهداشت سپیدان به همراه کارشناس بهداشت محیط از مرکز توانبخشی اکرام سپیدان بازدید کردند.

    به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان سپیدان، "رضوان شریفی" گفت: به دلیل شیوع بیماری کرونا، از مرکز توانبخشی اکرام بازدید و تب سنجی مددجویان انجام شد.
    شریفی با تاکید بر اینکه علاوه بر ارائه آموزش لازم در زمینه ضد عفونی کردن محیط و رعایت پروتکل های بهداشتی به کارکنان این مرکز، تب سنجی از مددجویان انجام شد افزود: شیوع ویروس کرونا در سطح کشور و وجود مراکز حساس چون مراکز نگهداری و مراقبت افراد دارای معلولیت الزام رعایت پروتکل های بهداشتی را در این مرکز دو چندان می کند.

    کارشناس سالمندان، الزامات سلامت محیط در محل های نگهداری سالمندان و معلولین، دوره های کمون و سرایت، راه های انتقال ویروس، رعایت بهداشت فردی کارکنان و افراد مقیم مراکز، اصول شست وشوی دست ها، نحوه گندزدایی محیط، توصیه های بهداشتی و محیطی جهت تهیه و توزیع موادغذایی، روش های کاهش استرس و اضطراب در مقابله با ویروس، تشخیص زود هنگام و جلوگیری از انتقال ویروس را از مطالب ارائه شده در این بازدید برشمرد.

    ادامه مطلب ...
Top